
Devrim Muhafızları tarafından yapılan açıklamada, ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı çevresinde karşılıklı saldırıların yaşandığı belirtilerek, Keşm Adası’na yönelik saldırının İran’ın ulusal egemenliğine karşı açık bir saldırı olduğu savunuldu.
Açıklamada, “Terörist Amerikan güçlerinin İran’ın Keşm Adası’ndaki ulusal egemenliğini hedef alan saldırganlığına karşılık olarak, Devrim Muhafızları Ordusu Hava Kuvvetleri, Kuveyt’teki ABD askeri üslerini hassas ve yoğun füze saldırılarıyla vurmuştur.” ifadelerine yer verildi.
İran tarafı, saldırılarda hedef alınan üslerin ağır hasar gördüğünü ve Amerikan askerlerinin kullandığı bazı sığınakların yıkıldığını öne sürdü. Bu iddialara ilişkin bağımsız kaynaklardan henüz doğrulama yapılmadı.
Açıklamada ayrıca, İran’a yönelik operasyonlarda topraklarını veya hava sahalarını kullandıran ülkelere uyarıda bulunularak, bölgedeki gerilimin tırmanabileceği mesajı verildi.
Öte yandan İran basını, Hürmüz Boğazı yakınlarında bulunan Keşm Adası’nda patlama seslerinin duyulduğunu aktardı. Kuveyt ordusu da ülke topraklarının füze ve insansız hava aracı saldırılarının hedefi olduğunu açıkladı.


