DünyaManşet

Hürmüz Boğazı’nda gemi trafiği durma noktasına geldi

Hürmüz Boğazı’nın İran tarafından kapatılmasının ardından bölgede yaklaşık iki bin gemi ile 20 bin gemi personelinin mahsur kaldığı bildirildi.

Fars Haber Ajansı’nın aktardığı bilgilere göre, ABD ve İsrail’in 28 Şubat’ta İran’a yönelik saldırılarının ardından Tahran yönetiminin boğazı kapatma kararı alması, deniz taşımacılığında ciddi aksamalara yol açtı.

SİGORTA VE GÜVENLİK SORUNLARI GEÇİŞLERİ DURDURDU

Haberde, bazı gemilerin İran makamlarının izniyle boğazdan geçiş yapabildiği ancak güvenlik kaygıları ve sigorta problemleri nedeniyle çok sayıda geminin bölgede beklemek zorunda kaldığı ifade edildi.

Bazı nakliye şirketlerinin, gemiler ve personeller için mevcut sigorta poliçelerini iptal ettiği öne sürüldü. Bu nedenle kimi gemilerin alternatif limanlara yanaşmakta da sorun yaşadığı belirtildi.

BÖLGEDE KRİZ SÜRÜYOR

İran, ABD ve İsrail’in saldırılarının ardından stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı’nı kapatma kararı almıştı. Küresel enerji ve ticaret taşımacılığı açısından kritik geçiş noktalarından biri olan boğazdaki gelişmeler uluslararası kamuoyu tarafından yakından takip ediliyor.

Diğer Haberler

Başa dön tuşu
Search